Thursday, May 29, 2008

EZAM MASUK UMNO BUKTI UMNO MASIH RELEVAN

Seperti yang kita semua ketahui Ezam adalah Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat yang pernah bertungkus lumus mempertahankan dan memperjuangkan hak kebebasan Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu.Persoalannya sekarang Mengapa Ezam memilih UMNO semula sebagai landasan perjuangannya walhal Ezam sendiri pernah mencerca dan menghina parti keramat UMNO ini.

Semuanya telah terbukti bahawa Ezam telah sedar bahawa wadah dan perjuangan UMNO itu adalah suci dan tulen demi untuk mempertahankan hak orang melayu.

Mengapa Ezam keluar dari PKR dahulu?Adakah kerana perjuangan PKR telah lari dari landasan dan matlamat sebenar mereka?Apakah mungkin Ezam telah sedar bahawa PKR sememangnya bukan memperjuangkan keadilan rakyat?Semua itu mungkin dapat dijawab sendiri olehnya pada suatu hari nanti tetapi sebagai rakyat tidakkah kita terfikir Mengapa orang kuat PKR sendiri keluar dari parti itu dan memilih UMNO sebagai pilihannya?

Kalau kita berfikir sejenak jika kita ingin membuat sesuatu pilihan, apakah kita akan membuat pilihan yang lebih baik atau pilihan yang lebih buruk? Sudah tentu kita akan memilih sesuatu yang lebih baik dari sebelumnya.Ini secara tak langsung kita boleh menganggap bahawa Ezam juga telah mengakui UMNO itu lebih baik dari segi perjuangannya dan kualitinya serta lebih relevan dari PKR.Kepincangan PKR juga boleh dikaji dan dilihat dari segi pemerintahannya di Selangor yang dahulunya banyak menjanjikan kebajikan rakyat di dalam manifestonya pada pilihanraya umum yang lalu tetapi tidak dapat dilaksanakan sepenuhnya.

Sedarlah bahawa sememangnya UMNO adalah sebuah parti yang telah berjaya membuktikan perjuangannya untuk memelihara semua kepentingan rakyat khususnya bangsa melayu sejak 62 tahun kewujudannya.Barisan Nasional yang ditunjangi oleh UMNO juga telah membuktikan bahawa ia mampu untuk memerintah dan membangunkan negara selama ini.

Fikir-fikirkanlah.....

-Pejuang UMNO

No comments: