Sunday, August 10, 2008

PERMATANG PAUH ANWAR TERDESAK

Kalau difikirkan dengan teliti mengapa Wan Azizah memberi laluan kepada suaminya secara tergopoh-gapah.Apakah ini kerana Anwar telah mengetahui suratnya telah pun sampai dimeja peguam cara yang akan mengadilinya.Jika dia mengetahui mengapa dia menyruh Wan Azizah meletakkan jawatan di permatang pauh.Apakah mungkin kerana Anwar ingin memainkan isu bahawa kerajaan sengaja buat camni kerana tak bagi saya bertanding di permatang pauh?

Jika kita lihat Anwar menyalahkan semua orang melayu di Malaysia dengan menyalahkan Kerajaan Pusat,TPM,Ketua polis Negara,hospital, ketua peguam Negara, jadi siapakah yang anwar percaya selain pegawai di Malaysia?Apakah dia hanya percaya kepada bangsa asing(Foreign) dan dirinya sendiri sahaja?Jika demikian mengapa sibuk untuk bertanding di permatang pauh dan mengatakan dia akan berjuang untuk orang melayu?Apakah dia lupa bukankah berjuang untuk melayu itu yang telah lama dilaungkan UMNO dari dahulu?

Kalau Anwar mengatakan dia akan memperjuangkan orang melayu maka rakyat di Selangor tidak akan merintih menagih simpati untuk melaksanakan manifestonya.Permatang pauh harus menjadikan Selangor sebagai contoh Negeri yang dipegang oleh PKR yang berpenasihatkan anwar.Apa yang telah dia dan sekutunya lakukan di Selangor untuk orang melayu? Apakah ini yang dinginkan permatang pauh?. Fikirkanlah penduduk permatang pauh…..ingatlah UMNO sahaja yang memperjuangkan melayu dan bangsa lain selama ini.

-ahli biasa-

No comments: