Friday, April 16, 2010

ZAID IBRAHIM BERTANDING DI SELANGOR KERANA KELANTAN TOK SE DIO.


Zaid Ibrahim baru-baru ini telah dipilih Pakatan pembangkang untuk menjadi calon bagi pilihanraya kecil Hulu Selangor mewakili PKR. Pandai betul si Zaid nie. Dia tahu orang Kelantan tak nak dia di Kelantan kemudian dia try plak kat Selangor. Jangan ingat orang Selangor akan duduk diam. Kalau tak percaya tanyalah orang Kelantan bagaimana sikap sebenar si Zaid nie.

Hulu Selangor memang inginkan orang melayu tetapi bukan orang melayu yang tidak memberi priority kepada perjuangan Islam dan Melayu itu sendiri. Zaid Ibrahim terkenal dengan pemikiran liberalnya. Cubalah tanya beliau tentang Islam, jawapan yang diberi sudah pasti seolah fahaman liberal. Sebagai seorang muslim yang sejati mahukah kita bersekongkol dengan orang yang meletakkan Islam agama yang suci pada tempat kedua dalam setiap penyataan yang telah dia buat selama ini. Inilah sebab utama Zaid tidak disukai di Kelantan. Kalau orang Kelantan pun dah ludah dia takkanlah Selangor pulak beria-ria nak jilat semula.

Kalau inilah pilihan pakatan pembangkang adalah lebih elok diberi kepercayaan kepada calon baru P.Kalamanathan. Sebabnya beliau merupakan orang baru dan disukai ramai di Hulu Selangor. Kalau kita fikirkan logik, barang baru selalunya bagus kerana masih belum dirosakkan.

Fikir-fikirkanlah...

-mek hulu selangor.

No comments: