Sunday, January 10, 2010

TERIMA KASIH PERDANA MENTERI

Peruntukan sebanyak 15.6 juta yang diluluskan serta merta oleh Perdana Menteri sewaktu Program UMNO Juara Rakyat menunjukkan keikhlasan seorang pemimpin nombor satu negara yang perihatin terhadap permasalahan rakyat. Sikap ini harus dicontohi oleh setiap pemimpin UMNO diperingkat akar umbi kerana UMNO dari perspektif sejarah telah terbukti sebagai sebuah parti yang sentiasa menjadi pembela kepada sekalian rakyat di Malaysia.

Perasaan sebak dan sedih yang terpahat di wajah Presiden UMNO sewaktu meluahkan perasaannya apabila melihat kerosakan 52 buah blok yang menempatkan 5000 unit pangsapuri di sekitar Bukit Sentosa dan Bukit Beruntung menjadi bukti keikhlasan seorang pemimpin. Kami turut merasa sebak dengan ucapan yang diberikan oleh Tuan Presiden dan ia akan menjadi satu semangat dan paksi kepada tanggungjawab kami sebagai ahli dan jentera UMNO.

Dalam pada itu ramai juga golongan yang cuba memburukkan karakter sebenar Perdana Menteri. Sedangkan semua tohmahan yang ditujukan kepadanya adalah tidak berasas dan tidak benar sama sekali. Beliau juga sanggup untuk bersumpah mengikut sumpah dalam Islam untuk membuktikan tohmahan itu tidak benar. Ada juga pemimpin yang nak bersumpah pun susah sehingga ke hari ini. Inilah sikap dan keikhlasan seorang pemimpin yang harus dan wajib menjadi tauladan kepada pimpinan samada diperingkat akar umbi maupun peringkat tertinggi.

Dalam ucapan tersebut beliau juga mengingatkan jenteranya supaya jangan bertelagah sesama sendiri dan terlalu berpolitik sehingga terlupa dengan kesengsaraan ramai rakyat jelata. Beliau juga membuahkan idea Klinik 1 Malaysia yang hanya mengenakan bayaran sebanyak RM1 untuk kos perubatannya. Idea ini dibuahkan oleh Perdana Menteri kerana beliau memahami hasrat golongan yang lebih memerlukan atau boleh dikategorikan sebagai golongan miskin.

Ini berbeza dengan pemimpin yang selalu mewar-warkan dirinya serta partinya kononnya memperjuangkan rakyat tetapi sehingga ke hari ini apa pun tak buat. Pemimpin ini selalunya hanya memikirkan kepentingan perbadinya sahaja bukan kepada rakyat jelata.

Terima Kasih sekali lagi Perdana Menteri kerana memahami aspirasi rakyat. Ucapan ini ikhlas tanpa sebarang niat. Terpulang kepada sesiapa untuk membuat penilaian.

Fikirkanlah..

-pejuang UMNO.

1 comment:

10 BUDAK HITAM said...

Assalamualaikum Tuan/Puan,

Blog 10 SI BUDAK HITAM diwujudkan atas dasar sayangkan KERAJAAN BARISAN NASIONAL amnya dan KERAJAAN UMNO khususnya, terutamanya di NEGERI TERCINTA INI, PERAK DARUL RIDZUAN. Kami juga dalam usaha untuk menggabungkan kesemua bloggers di Perak ini selari dengan saranan Menteri Besar Perak untuk melihat semua Bloggers bersatu dalam menyebarkan maklumat dan fakta yang sebenarnya.

Atas dasar perjuangan untuk menepis segala tohmahan dan memayungi serangan Pakatan Rakyat,10 SI BUDAK HITAM yakin dengan satupadu dan bantu-membantu antara semua bloggers UMNO di Malaysia ini agar dapat sama-sama kita bersepakat dalam memberikan informasi berkaitan politik Perak ini.

Dalam kita bersama-sama menongkah arus dan memperjuangkan setiap idea dan pendekatan ke arah kemakmuran dan keamanan sejagat,kami mohon jasa baik tuan/puan untuk letakkan blog kami,

http://10sibudakhitam.blogspot.com/

dalam blog list tuan/puan.Blog tuan/puan juga telah kami masukkan dalam list kami agar kita dapat sama-sama berkongsi informasi dalam memartabatkan agama dan bangsa tercinta.

Menjadi FOLLOWERS di Blog 10SBH di http://10sibudakhitam.blogspot.com, kami dahului dengan ucapan terima kasih.

Salam ukhwah dari 10 Si Budak Hitam..Assalamualaikum.