Friday, May 2, 2008

Perjuangan Siapa yang tulen?



Pernahkah kita membuat perbandingan tentang perjuangan parti Keadilan dan UMNO?. Tidakkah rakyat terfikir apakah keadilan yang diperjuangkan Parti keadilan Rakyat?.Mari kita bandingkan?
" Parti Keadilan Nasional lahir daripada gelombang Reformasi yang melanda negara selepas pemecatan Anwar Ibrahim daripada UMNO pada September 1998. Peristiwa tersebut menjadi titik kesedaran bagi rakyat Malaysia pelbagai kaum dan lapisan masyarakat." -Petikan laman PKR

Bagaimana pula dengan perjuangan UMNO?

UMNO Ditubuhkan atas perpaduan orang melayu pada tahun 1946 dan inilah tunjang kekuatan UMNO selama ini.

Perjuangan Parti Keadilan Rakyat hanya tertumpu untuk memperjuangkan keadilan individu yang dikenakan hukuman kerana ingin menjatuhkan maruah bangsa. Cuba kita fikirkan apakah Anwar masih belum dibebaskan?. Jika sudah dibebaskan apakah yang diperjuangkan olehnya?.
Kini Anwar ibrahim sanggup melakukan apa sahaja demi untuk mendapatkan jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia walaupun dengan menggadai bangsa sendiri.

Apakah Anwar ibrahim gilakan kuasa? Jika mereka mengatakan memperjuangkan keadilan bukankah kini dia sudah dibebaskan?.

Pada hakikatnya Anwar ibrahim mencari perjuangan baru iaitu perjuangan demi untuk diriku?
UMNO dari tahun 1946 hingga kini tidak sesekali memperjuangkan hak individu tetapi memperjuangkan bangsa. Memastikan bangsa Melayu menjadi bangsa yang disegani di Tanah Melayu sendiri.

Kesimpulannya terpulanglah anda untuk memikirkan yang mana layak untuk anda sebagai orang melayu.

2 comments:

Anonymous said...

Hidup UMNO

Unknown said...

Anwar should not rule. Anwar must not rule.